Adrian Kokoš (2000 – 2011)
Mgr. art. Adrian Kokoš (1978 – ) pôsobil ako zbormajster a dirigent zboru. Študoval na Cirkevnom konzervatóriu v Bratislave (cirkevná hudba) a v rokoch 2001 – 2008 na VŠMU (zborové dirigovanie – Blanka Juhaňáková, orchestrálne dirigovanie – Ondrej Lenárd). V roku 2004 znovuzaložil Detský spevácky zbor Slovenského rozhlasu a stal sa jeho dirigentom a umeleckým vedúcim. Od januára 2015 je druhý dirigent a hlavný dramaturg Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu. V rokoch 2022 -2024 bol dirigentom Speváckeho zboru mesta Bratislavy.
Spracované na základe: hudobné centrum, wikipédia.
Tatiana Kanišáková (1997 – 2000)
Mgr. art. et Mgr. Tatiana Kanišáková, PhD. pôsobila ako dirigentka zboru spolu so Štefanom Ladižinským. V roku 1997 ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v roku 1997. V roku 2006 absolvovala s vyznamenaním postgraduálne štúdium zborového spievania a dirigovania na Hudobnej akadémii v Bydgoszczi (Poľsko). V roku 2020 ukončila štúdium dirigovania na Fakulte múzických umení Akadémie umení v Banskej Bystrici. Od roku 2001 pôsobí na na Prešovskej univerzite v Prešove, a v súčasnosti je vedúcou Katedry hudby na Inštitúte hudobného a výtvarného umenia Filozofickej fakulty. Je dlhoročnou dirigentkou ženského speváckeho zboru Iuventus Paedagogica a zakladateľkou a dirigentkou miešaného speváckeho zboru Nostro Canto. S týmito prešovskými zbormi získala viaceré medzinárodné ocenenia a nahrala CD súčasnej slovenskej hudby. Ako dirigentka Collegium Technicum premiérovala viaceré skladby slovenských skladateľov.
Spracované na základe: collegiumtechnicum.
Štefan Ladižinský+ (1993 – 2002)
Štefan Ladižinský (1925, Matysová – 2024, Bratislava) spolupracoval so zborom od roku 1993 a od roku 1997 bol jeho zbormajstrom a hlavným dirigentom. Pre zbor upravil liturgické prostopinije. V roku 2006 vydal v zborovej úprave Spevy k liturgii sv. Jána Zlatoústeho komponované na základe prostopinija verné tradičnému charakteru cirkevného (karpatskému) spevu.V snahe ešte vyššie posunúť umeleckú úroveň zboru upravoval a komponoval skladby na cirkevnoslovanské texty a pre zbor získal mladých talentovaných dirigentov – T. Kanišákovú a A. Kokoša.
Už v detskom veku sa venoval hre na husle na Hudobnej škole v Prešove a od roku 1945 v Banskej Bystrici. Bol členom mnohých hudobno-speváckych združení, v ktorých sa uplatňoval aj ako dirigent. Členom školského orchestra na Gréckokatolíckom ruskom gymnáziu v Prešove bol v rokoch 1936 – 1939 a od roku 1943 pôsobil ako dirigent študentského speváckeho krúžku na I. Štátnom gymnáziu v Bratislave. Počas vojenskej základnej služby založil Vojenský súbor kpt. Nálepku, v ktorom pôsobil ako dirigent a dramaturg. V rokoch 1953 – 1954 bol umeleckým vedúcim súboru Ústredného domu čs. armády v Prahe, potom dramaturgom a dirigentom Armádneho umeleckého súboru Víta Nejedlého v Prahe.
V rokoch 1960 až 1965 bol umeleckým vedúcim Poddukelského umeleckého ľudového súboru (PUĽS) pri Ukrajinskom národnom divadle (UND) v Prešove, v ktorom pre osem predstavení činohry divadla skomponoval hudbu. V rokoch 1965 – 1969 bol šéfdramaturgom SĽUK-u v Rusovciach a ďalších jedenásť rokov pôsobil ako šéfdramaturg Vojenského umeleckého súboru (VUS) v Bratislave a zbormajstrom hudobno-dramatického krúžku Tarasa Hryhorovyča Ševčenka v Bratislave, pre ktorý aj upravoval a komponoval viaceré skladby.
Do histórie slovenskej kultúry sa výrazne zapísal aj ako zakladateľ a prvý riaditeľ bratislavského Štúdia S (od apríla 1999 Štúdio L+S), ktoré začalo svoju činnosť 12. mája 1982 ako umelecká scéna Slovkoncertu. Pôsobil tiež ako námestník riaditeľa Slovkoncertu, riaditeľ umeleckých scén v Dome ROH v Bratislave.
Spracované na základe: teraz.sk.
